Kdo jsou ti lidé?
Když jsem dnes kontrolovala obrazové materiály na tomto blogu, došlo mi, proč na mě v srpnu v Hradci Králové v parku křičeli dva kluci ta ošklivá slova. Tehdy jsem to tak těžce nesla.
Teď mi to přijde legrační. Jak si každý měsíc myslím, že „teď už je můj vzhled přijatelný“ a když se na ty fotky podívám potom zpětně, je to hrůza.
Každým okamžikem dochází k nenápadné nepostřehnutelné změně, která je najednou za měsíc větší a za rok úplně velká, ale jinak ji nevidíme.
To ale vůbec nevadí, protože důležité je, že se to děje. Proměna. Přeměna. Je jedno, jak tomu kdo říká.
My samy nejsme objektivní. Nejsme soudné a ani být nemůžeme. Proto se opíráme o to, jak se k nám chová neznámé okolí. To je asi jediné objektivní měřítko.
Tím, jak jsem se probírala některými staršími články jsem narazila na myšenky, se kterými už se vůbec neztotožňuji. Až jsem se některých věcí i lekla! „Tohle jsem vážně řekla já?“ 🙂
Přirozeně se některé mé názory vyvinuly jiným směrem v závislosti na tom, co jsem pochopila, čím jsem prošla a jaké lidi jsem potkala.
Dochází tedy i k přeměně názorů a našich myšlenek. O to přesně jde – něco pochopit, něco přijmout, něco ze svého života opustit a přivítat nové. A stále se posouvat.
Po včerejším rozhovoru se Slečnou X jsem přičichla k životu po přeměně. Po ukončené přeměně. A nemůžu na to přestat myslet, protože jsme si popovídaly jako dvě dlouholeté kamarádky, které před sebou nemají tajemství. Byl to jiný rozhovor než s holkama po přeměně uprostřed skupinky u Hanky nebo o kterém se dočítám v časopisech.
Ač mám určité představy o tom, co se změní a co ne a jaké to bude už nejezdit do Prahy, nehnat se za tím cílem po F v občance a souladu těla s duší, protože všeho už bude dosaženo, není to konec. Je to začátek!
Ptala jsem se Slečny X, zda o svém „problému“ nějak detailně za ty roky s přítelem mluvili.
Ač o tom věděl, nikdy se na to neptal. Dělali, jakoby to dole tam nebylo. Proč to taky řešit a vracet se k tomu? Beztak je to věc, která jednou pomine. Ta jizva se zahojí. Doslova i obrazně.
Tudy vede cesta k citlivému sebevědomému ješitnému mužskému srdci…
Méně (mluvení) je někdy více.
V poslední době narážím na holky, které mají zajímavý problém.
Pohybují se na tak vysokých pracovních pozicích, že není žádoucí, aby tam jednou nakráčely hezky v kostýmku jako upravená žena – manažerka – a zůstaly dál autoritou pro ostatní, jako dosud. Vzorem mužských vlastností a kvalit!
Uf. Tohle je na mě silné kafe, ale musela bych to stejně řešit. Nedokázala bych dál nosit tu masku. Navíc by mi to komplikovalo situaci v tom, že bych nikdy nesplnila podmínku jednoho roku v ženské roli a tím bych se nikdy nedostala do Motola k operaci. Musela bych proto (jako to volí ony) zvolit Srbsko nebo Thajsko, zaplatit si to a paradoxně se tak odebrat na operaci mimo EU, přestože se provádí i u nás.
Nemůžu v tom najít logiku. (Což u mě nehrozí, že bych někdy našla, ale jaký význam má odepřít operaci někomu, kdo si za ní dojede jinam o kousek dál?)
Jasně, že nikdo nechce být zodpovědný za stav takového člověka.
Za dobu existence tohoto blogu jsem měla tu čest poznat top managerky, vysoce postavené představitele armády, vysoce postavené představitele politických stran – ti všichni zůstávají v práci v mužských rolích, někteří již roky na HRT. Přicházejí každé ráno s dlouhými vlasy nebo s mikádem, s gelovými nehty, ale jako muži.
Jsou to pořád ještě muži?
Mluví o autoritě, jakou pro ostatní jsou. O vzoru, kterým jsou pro ostatní. O mužském vzoru. Perfektním dokonalém muži!
A tenhle dokonalý muž se má najednou rozpadnout a stát se z něj křehká žena?
To je paráda!
Nedokázala bych to zadržet.
Musela bych se buď vzdát své mužnosti a nakráčet tam v kostýmku nebo se vzdát své ženskosti a hrát si dále na mistra dokonalého.
Protože ale tvrdím, že NENÍ JINÉ CESTY, jsem si jistá, že bych tam v tom kostýmku prostě jednou nakráčela. Já nechci žít jako někdo někde mezi. Jednou jsem žena.
A protože si myslím, že se není čeho bát, vybrala jsem jeden krásný příklad:
Britská televizní společnost Channel 4 natočila sérii dokumentů o trangender osobách s názvem Patchwork.
Mezi nimi i díl s názvem Hannah a Mel zveřejněný před pár dny 19.12.2014.
Kapitánka Hannah Winterbourne (27 let) nastoupila do důstojnické školy v britské armádě ve věku 15 let. Nyní je Hannah velitelkou 100 vojáků. Je také nejvýše postaveným trans vojákem v Britské armádě. S tím, že podstoupí přeměnu v ženu přišla v době její služby v Německu. Byl to šok pro některé její kolegy, ale nebylo možné ji zadržet. Stala se teď zástupcem pro trans osoby v Britské armádě. Navzdory tomu, co někteří lidé o Britské armádě říkají, Hannah prohlašuje, že Britská armáda je fantastickým zaměstnavatelem pro trans vojáky.
Pomáhá jí Mel, která je nejmladším vojákem sloužícím v Britské armádě. Mel je také trans žena. Zatímco dříve v raných fázích své přeměny bojovala sama se sebou, než našla samu sebe, nyní říká, že její transsexualita nemá na práci vůbec vliv. Kromě pár občasných schůzek s lékaři.
Kapitánka Hannah
Hannah před přeměnou
Mel – nejmladší voják (vojanda) v Britské armádě
Víc informací o tom není třeba, i když se dají najít i detaily těchto dvou žen.
Podstatné je to, co dokázaly. Hannah i přes své vysoké postavení udělala to, co bylo nutné. Žádnou autoritu neztratila.
Obě mají tedy mužský hlas, ale to jim autoritu taky nesnižuje.
Tím jsem chtěla říct, že by transsexualita neměla mít vliv ani na autoritu, ani na vysoké postavení. Spíše noapak. Takový člověk se pak jeví v očích ostatní jako silný, odvážný a výjimečný.
Nemyslím si proto, že vysoké postavení je problém.
Dokonce ani kdyby to byl prezident. 🙂 Naopak – je to výzva! Takový člověk má jen jedinou možnost. Udělat to! A dát světu najevo, že se nebojí.
Kdyby se z mého nadřízeného stala žena, bude stále mým stejným nadřízeným. Nebo to snad někdo cítí jinak?
K té armádě a ženám v ní…
Jsou prostě ženy, které armáda baví.
Já je sice nechápu, ale je to jejich rozhodnutí.
Mám asi zažité tradiční pojetí muže a ženy, kdy muž bagruje, svařuje a kalí ocel, zatímco žena šije, vaří nebo se stará o děti v mateřské školce. Nikdy jsem nevykonávala žádné mužské zaměstnání, i školu mám vysloveně pro holky. A proč? No protože jsem chtěla, mohla a šlo to. Někteří zaměstnavatelé kvůli mě museli měnit své předpisy, které byly až dosud pouze v ženském rodě, ale najednou jsem se tam objevila já – ještě v mužském těle a tedy bylo nutné použít poprvé mužský rod. 🙂
U dvou zaměstnavatelů jsem byla prvním „mužem“, který byl na danou pozici přijat 🙂 Do mého příchodu byly mé předchůdkyně vždy jen ženy.
A bylo na mně, zda se o takové místo budu hlásit. Neměla jsem s tím problém. Jak jsem zjistila, těm zaměstnavatelům se líbila ta domnělá změna. A mně zase, že jsem ta místa získala.
Jedna věc je tedy být vysoce postavená s tím, že publicita je nutností, které se nevyhnu. Jsem-li poslankyně Polského sejmu, stejně do toho jdu, ale vím, že to všichni budou vědět. Nejen celé Polsko, ale celá Evropa minimálně.
Druhá věc je stát se mediálně známou transsexuální osobností dobrovolně.
Jací jsou takoví lidé? Co je k tomu vlastně vede, že jdou do té televize, poskytnou rozhovor, přijdou do školy a vypráví o sobě?
Taky ráda pomáhám, ale uvědomují si, jak tím navždy přicházejí o své soukromí? Jak jim to může ublížit?
Kdo jsou ti lidé? Copak oni se nechtějí zbavit toho „trans“ navěky?
A ještě si nechají na titulní stranu napsat „EX MEN“ – nápis jako Brno.
Vlevo účastnice britské reality show My transsexual summer, vpravo Tara Wells, která měla údajně svést manželka Báry Basikové, což se prý nepotvrdilo.
Tara Wells není transsexuálka, ale ráda bych tu k tomu něco řekla.
To je přesně ten problém, který má tahle společnost a ten v ní ještě dlouho bude.
Jde o zmatek mezi termíny transvestita a transsexuál. Dvě naprosto odlišné věci, které jsou bohužel neustále motány dohromady a dokonce (vlastně i záměrně) samotnými novináři.
Zatímco se na deseti serverech dočtete o „transsexuálce jménem Tara Wells“, na jednom zjistíte, že Tara Wells není transsexuálka, ale transvestita.
Však jo, vždyť je to totéž, že?
No není.
Tohle je asi marný boj.
Ale – kdo jsme potom my – transsexuální ženy v očích veřejnosti?
Já vám to řeknu.
My samy se známe, ale kým jsme pro tuto společnost?
(Té to ani nemusím vysvětlovat, protože ta má v hlavě jasno. Jakmile vyslovím slovo transsexuál, hned jsem „transka“ (myšleno přímým překladem chlap, co se obléká do šatů a maluje), „chudák“, „muž v dámském“, „chlap s penisem“, „chlap s vousama, co si na něco hraje“, „ubohý travestita“, „jooo, to jsou ty, jak se převléknou a pak zpívají na playback“… ano… to víš že jo.).
Pro tuto společnost jsme úplně všechny transsexuální ženy TOTO:
U všech těchto osob byl titulek obsahující slovo „transsexuál“.
JSTE NORMÁLNÍ, HOLKY? Nevadí vám, že vás takhle vidí celý svět? A vy se necháte ještě točit na díly! Nebo za to mohou peníze? Ráda bych poznala vaše úmysly.
Nechtěla jsem těmto osobám ublížit. Ale bylo to jejich rozhodnutí, ke kterému já bych se nikdy nedobrala.
Jen přemýšlím, proč tito lidé tak nadšeně veřejně reprezentují transsexualitu, zatímco ty krásné ženy stojí v tichosti opodál, takže je nikdo nikdy neuvidí? Copak nemají kousek soudnosti?
V tom případě (a to si řekla asi většina) nechci být reprezentantkou těchto transsexuálních žen.
To slovo „trans“ vyhodím ze svého života hned, jak se dobelhám z Motola domů.
Byla jednou jedna škola. A protože v okruhu několika desítek kilometrů nebyl žádný transsexuál, než ten jeden jediný, požádala ho ta škola, zda by nepřišel na přednášku. Byla to transsexuální žena. Ta škola přirozeně nevěděla, jak takový transsexuál vlastně může vypadat, zda tenhle je správným příkladem pro ostatní děti. Ale transsexuál jako transsexuál. Tak co.
Pokud byl v té škole jeden jediný žák, který přemýšlí o své identitě, mohl se na příštích dvacet třicet let po takové diskusi zaseknout, jako jsem se zasekla já v r. 2005, když jsem viděla dokument o holkách od Hanky Fifkové.
Tím nechci ty holky urážet. Ony jsou samy se sebou spokojené, dosáhly cíle, ale ať se pak nediví, že je lidé i po deseti letech v supermarketu oslovují v souvislosti s transsexualitou. Zbláznila bych se. Ta představa je pro mě tak strašná, že se mi chce někam utéct, ale naštěstí takovou chybu, jako udělali ony, neudělám.
Média mají vždy tendenci udělat z toho senzaci. Je jim jedno, co ten člověk cítí. Potřebují z té transsexuální ženy i kousek toho muže. Takže jí natočíme, jak hezky opravuje auto, jak se holí (!) nebo jak mluví krásným hlubokým hlasem, ať je krásně vidět, že je to pořád chlap!
Který muž (nebo člověk) tohle může skousnout?
Pak zastavím pod oknem Páji, kterému chci zamávat, on ale sejde dolů a já se bojím, že jakmile vyslovím to slovo „transsexualita“, že dostane zatmění před očima a promítnou se mu tyto obrázky nahoře.
Nedivím se mu. Nemůže za to.
Proto už vím, že takhle ne.
Je opravdu důležité se včas od všeho odpoutat a už to nechat u ledu, nepřipomínat to, nemluvit o tom, nechlubit se tím (byť to spoustu lidí fascinuje, což je na jednu stranu dobré).
To vše co nejdříve to jde.
To proto jsem od včerejška, kdy jsem si tohle uvědomila, tak nesvá.
Potřebuji už jít. Potřebuji už žít.
A taky že jdu! 🙂
105 Comments
E.
Ahoj Terezko, ptáš se "Jací jsou takoví lidé? Co je k tomu vlastně vede, že jdou do té televize, poskytnou rozhovor, přijdou do školy a vypráví o sobě?", přitom si vzpomeň na sebe 2 roky nazpátek, ten článek na internetu pořád je (odkaz dávat nebudu, ať mu nezvedám rank a ať to nemusíš mazat) a pravděpodobně jen tak nezmizí… Ono vůbec je to s tím internetem průser, protože nikdy nevíš, kdo to kde jak archivuje (vyhledávače, archive.org, …), takže je ve finále nejlepší nic nenahrávat :/
Míša
Vzala sis ze slečny X, to nejlepší, co si mohla
Tereza
[1]: Jasně, pokud je k tomu vede tentýž důvod, co mě tehdy před 2 roky, pak je to nezkušenost a lehkovážnost, která je pochopitelná v začátcích, ale u ukončených přeměn? Ty holky už by mohly mít rozum.
Tereza
[2]: Slečna X je prostě nejlepší!
Tereza
[1]: …kdybych chtěla jít do těch extrémů, dají se nechat vymazat i archivní odkazy ve vyhledávačích. Už jsem to párkrát dělala. Jen je s tím trochu práce, ale to zatím není nutné.
Lucka
tak Hannah je opravdu moc krásná, a zase ten hlas, ten to hodně kazí.
Lucka
[2]: chichi.
anita .....
bim bam bom tereza ty chces zit?
Lucka
[8]: nene, Danielka X to není.
anita...
[9]: daniela je stejne matrix
Lucka
[10]: kdepak, já opravdu ještě po operaci nemám. s tebou je Anitko sranda.
Tereza
Jestli existují mezi námi mimozemšťané, tak mám tu čest jednoho poznat…
Lucka
A Terko, tu druhou fotografii jako vzor nepovedené přeměny a vystavování se bych vynechala, je to žena která se dostala z ulice až do televize kde má vlastní pořad a podporuje všemi prostředky TS skupinu, ta to opravdu dělá pro ostatní.
blurmoon
Jako by jsi mi připomněla sebe, každý den řeším, odepisovat vs. neodepisovat, podívat se na odpověď nebo nepodívat? Jeden den mám náladu někoho obejmout a druhý den ho za tu samou věc seřvat. A obzvlášť na internetu, kdy mám kolikrát za to, že nejlepší řešení je asi se rozběhnout proti zdi.
bluemoon
sakra, překlep ve jméně…
Tereza
[13]: nejde o fakt, jak je kdo TS komunitě prospěšný a jak jí podporuje, což chválím, ale to v tom článku neřeším. Řeším něco úplně jiného – jak nás vidí společnost a kdo nás reprezentuje.
anita...
DOTAZ ROKU 2014;
anita angelb
PREKLEP ROKU 2014
Lucka
[16]:no kdybys viděla její talk show, tak by si neřekla že nás reprezentuje špatně, ono už jí to docela sluší a lidi ji milují.
anita...
[19]: blog roku 2015.
Tereza
[19]: To je dobře, že nám pomáhá, ale stále je tu problém, že nás společnost vidí tak, jak vypadá ona, protože se rozhodla nám pomáhat právě ona.
anita...
[9]: No to snad ne tereza se
Lucka
[21]: jézus, to je nejspíš stará fotka, ona je náhodou hezká, je to dáma v dlouhých šatech s dlouhými vlasy.
Lucka
pardon, FOTKY.
anita .....
LATE NIGHT WITH ANITA
anita...
mila terezo
Tereza
[26]: Milá Anito,
Kristýna
[21]: Jestli to není v tom, že dokonalé přeměny nepotřebují pomáhat, protože je společnost identifikuje správně a tudíž na nich ani nemá co tolerovat. Což je i tvůj případ a proto ti to připadá divné.
Tereza
[28]: Máš asi pravdu, když nad tím tak přemýšlím.
Tereza
[Smazaný komentář] Fakt? To jsem nevěděla, že to můžu nechat vyřadit z vyhledávání, i když ten obsah existuje. Ten jejich formulář mi tohle nenabídl (u něčeho jiného) 🙂
Kristýna
[30]: Jo, klidně to vymaž, taky mne to napadlo, že by to byl návod (i když návod tady na blogu je jaksi nošením dříví do lesa ). To vyhledávání je pochopitelně ovlivněno internetovou historií dotyčného uživatele, tedy běžnému člověku to asi tak rychle nevyběhne, pokud nemá podezření a uvedeným tématem se intenzivně nezabývá a tedy nedostává ty správné odkazy. Já na Tvůj blog taky narazila až po delší době, kdy jsem pátrala po informacích a najednou ho z ničeho nic začal vyhledávač nabízet.
Kristýna
[29]: No asi jak kdo. Což bude vyplývat z dokonalosti či nedokonalosti té které přeměny. Proč by to dokonalá vytrubovala do světa, když to nikdo nepozná? A ani ta nemá své jisté, že ji někdy v budoucnu někdo někde nevyoutuje. Ta tolerance je tedy potřebná, pro někoho méně, pro někoho více. My na to v kategoriích tolik nehledíme, protože jde zejména o vnitřní pocity, ale společnost ano, protože vidí jen ten vnějšek.
Tereza
[30]: Týnko, jak jsi tu psala o tom odstranění obsahu z vyhledávání dosud existující stránky podle evropského práva, tak to sice lze, ale stránka musí obsahovat vyjmenované důvěrné informace (celé jméno, číslo účtu, viditelný podpis, apod.)
Kristýna
[33]: Aha. Fotka je ale taky dost důvěrná, protože podle ní lze člověka identifikovat. Třeba ji půjde vymazat + pozměnit jméno v článku.
Tereza
[34]: Už se na tom pracuje 🙂 Díky za "nakopnutí" 🙂
Tereza
Á, tak pardon.
Lucka
Terezko, bude to znít možná rýpavě, ale ona to bude spíš realita, musíš se smířit s tím že ty z už tady uvedených duvodu pro okolí normální žena nebudeš, i když ti to třeba nikdo do očí neřekne, když se s tímhle smíříš nebudeš potom zklamaná.
Kristýna
[36]: Některá možná trans chce zůstat, věřím, že většina nechce. Jiná věc je, že některá z rozličných důvodů trans zůstane (dočasně či trvale). Anebo to o nich okolí zkrátka ví. Ony jsou samy pro sebe ženami (no ještě aby ne…), lékařsky ženami, úředně ženami, ale pro okolí jsou zkrátka trans, ať se staví třeba na hlavu.
Lucka
možná to vypadá že jsem někdo kdo nechce být pro okolí pravou ženou, ale kdyby mi někdo třeba před deseti patnácti lety nabídl že se mužu stát přes noc normální ženou, nerozmýšlela bych se ani minutku.
Lucka
[38]: chtěla a moc bych chtěla se toho dožít, když to okolí takto brát bude, ale přece jen se blýská na lepší časy, už se o nás díky médiím víc ví a mladší lidé už jsou většinou tolerantnější, a čím víc se o tom bude mluvit a bude se to vídat v médiích, tím to bude všednější a pro okolí bráno jako něco běžného a nezajímavého, dnes už taky homosexuál nebo lezba vubec nikoho nebere, a každý řekne no a. tak snad na tom budeme za čas stejně.
Tereza
[37]: Lucie! 🙂
Lucka
[41]: Terezko vubec nejde o to jak chceme nebo jak se cítíme a nebo jak vypadáme, přece sakra jak mužeš být pro okolí žena když tě všichni znají, a máš a vždy budeš mít dceru. pro sebe určitě budeme ženami maximálně jak to jen pujde, ale pro okolí
Lucka
copak nevíš tak to funguje. V Kauflandu, paní Dvořáčková vidíte támhletu slečnu, myslíte tam tu černovlásku paní Vránová ano, víte že to byl dřív chlap, no neříkejte paní Vránová, tak tohle musím říct Věře ze zeleniny……………
Lucka
když jsem před lety jela v Brně výtahem a byla tam jedna pohledná, jinak uplně normálně vypadající slečna. jakmile vystoupila, věděl celí zbytek výtahu, asi osm lidí, že je to šlapka, hold jeden ji znal. realita Terezko. a to je uplná prd senzace oproti nám.
Lucka
nechci být hnusná. ale dělat si falešné naděje ničemu nepomuže, je daleko lepší s tímhle počítat, a pokud to okolí nebude moc často nebo téměř vubec připomínat, tak fajn, o to to bude lepší.
ugly
[30]:
ugly
[43]: Zažila jsem i viděla na vlastní oči jak mě sousedé z domu kde bydlím vyoutovájí v nákupním centru prodavačkám. Fakt hnus. Byla bych schopná dotyčným, co šíří tento nechutný fakt o mě dát pěstí, kdybych k tomu měla odvahu. Já jsem jen tomuto mohla zoufale a bezmocně přihlížet z povzdálí…
Lucka
Terko copak fakt věříš tomu že například v práci to o tobě 90 procent lidí neví, ví to každý, i ten co tě nezná ví že ve stejné firmě dělá v obchodním oddělení nějaká Tereza co nebývala žena odjakživa.
Lucka
[47]:
Tereza
[48]: Ty bys měla do té přeměny už jít, abys věděla, jaké to je doopravdy.
Tereza
[46]: Ano máš pravdu, že jsou tu ještě nedobrovolně označované trans.
slniecko
Krasny Novy rok 2015 Ti prajem Terezka, dufam ze sa Ti splnia vsetky zelania a budes naozaj stastna
Tereza
[47]: a nestraš tady Lucku. Už tahle je vystrašená 🙂
Tereza
[52]: Ahoj slniečko.
Tereza
[52]: ale jinak pokus to byl náhodou dobrý! Konečně někdo, koho to napadlo přijít s těmi geny 🙂
Lucka
[53]: mě strašit nemuže, já vím že to tak funguje a bála jsem se že ty věříš že ne. já vždy počítám v nejhorší, a potom mívám radost když to tak není, proto já nemužu být zklamaná chichi.
Lucka
[55]: DNA, jsem mohla sice vytáhnout dávno taky, ale to já nechtěla, je to něco co sama v sobě necítím, nikdo ho nevidí, a pokud nepujdu na test DNA, ani nikdo vidět nebude. pro mě uplně nepodstatné Y.
Tereza
[56]: já vždy počítám s nejlepším a potom brečím, že to nevyšlo.
Tereza
[57]: přesně to jsem chtěla říct. Y nikdo nevidí, je nepodstatné a hlavně – po přeměně nemá žádný vliv. Je prostě úplně vyřízený! Goodbye YYYYYY 🙂
Tereza
Jsem dnes udělala nové fotky a nemůžu je sem dát! Béééé 🙂 🙂
Lucka
[60]: Terezko tak mi je pošli, slibuju že je potom smažu, aspon tě budu most zase pochválit.
Lucka
a jé, už my došlo kde je uvydí, ne ne,ve spodním prádle mi je neposílej. chichi.
Tereza
[62]: 🙂 tak zrovna s tebou a mými fotkami problém nemám. To opatření je pro ty mé okolí, na kterém mi záleží, aby se minimalizovalo riziko odhalení.
ugly
[51]: Není nepodařených přeměn…
ugly
[51]: A jak pak by se žilo Tobě Terezo, když bys byla po přeměně stále čitelná a identifikována jako "transka" ?
Lucka
[63]: no tak je poslat mužeš.
Tereza
[65]: žilo by se mi hůř, než jsem si představovala, ale lépe, než předtím.
Tereza
[65]: ano, i taková je společnost, která si myslí, že lidé jsou psychopati, když jiní jsou šťastní a své názory čerpají ze svých zkušeností, ze zkušeností lidí kolem a které denně zažívají. To vše jen proto, že jiní ne.
ugly
[68]: Ty po přeměně nevstáváš s radostí, že jsi žena jako některé z nás?
Tereza
[69]: já vím, že to nemáš lehké 🙁
Tereza
🙂
Lucka
[71]:a proč ne, mě balí 23letý, a 42letý se mě ptal jestli jsem jako na staré chlapy že si sním píšu. tak tohle znám Terko chichi.
Lucka
nevím,ale už delší dobu se všichni diví když přijde řeč na muj věk, a ne jen někdo ale opravdu všichni.
Tereza
[72]: jo, ale teď nikoho nehledám. stačí mi to, co mám – i to mi dává zabrat 🙂 Oni mě oslovují sami, tak jim někdy i odpovím ze slušnosti.
Lucka
[74]: já taky nikoho neoslovuju, ale když už ti třikrát napíše tak je slušné aspon odpovědět. ale je to denně několikrát a už mě to přestává bavit. i když jsou to často fešáci a ještě k tomu milí.
Lucka
[74]: popravdě, žádného muže jsem neoslovila první.
Míša
Zdravím,
Míša
Jinak se omlouvám za překlepy, psala jsem to přes telefon.
Tereza
[77]: Však já s tebou souhlasím, Míšo, že to tak může být, jenže mě zrovna tohle vyoutování, o kterém píšu já (a úsměvy někoho, kdo mě zná) nijak neomezuje. Přijdou, odejdou.
Tereza
Navíc každá bojujeme se stejným strašákem (strašákem minulosti). V tomhle "boji" jsme na stejné lodi, ale každá proti němu bojuje podle svých možností.
Tereza
[80]: si hned odpovím na tu poslední otázku – no protože by to byla nuda a přišly bysme o mnoho hezkého. Alespoň mně se v téhle (jinak pitomé) mezifázi spousta věcí líbila. 🙂
Lucka
[77]: Míšo, máme na věc opravdu stejný názor a ano souhlasím i s těmi posledními větami, neboj mě se nedotkneš chichi.
Lucka
a k těm nepovedeným přeměnám.
Lucka
[77]: a Míšo, vubec se nezlobím za tvuj názor, který byl nejspíš směřován mým směrem. Nejspíš mě prostě neznáš a nečetla jsi muj blog. a asi by ses divila jak máme stejný pohled na věc.
Tereza
[82]: podle mě není co promýšlet. Stejně nic nevymyslíš.
Lucka
[85]: on Srstka není uplně nejvhodnější příklad, protože zrovna až na nos a uši které má polámané od zápasení/obojí by šlo plastikou opravit/ nemá vyloženě hrubé rysy v obličeji které by hormony nezlepšily.
Lucka
[85]: on Srstka není uplně nejvhodnější příklad, protože zrovna až na nos a uši které má polámané od zápasení/obojí by šlo plastikou opravit/ nemá vyloženě hrubé rysy v obličeji které by hormony nezlepšily.
ugly
[77]: BIG BIG BIG LIKE !!!
Tereza
tak jste se tu hezky usnesly, že transsexuál nikdy nebude plnohodnotná žena a je vám fajn 🙂 To jsem ráda.
ugly
[89]: Terezo, on je obrovský rozdíl "chci patřit" a "vnímat se jako žena dívka" a v tom, kam jsem tou společností řazena a jak na hovno ta přeměna dopadla.
Lucka
[89]: Terezko a výš co je při bobování nejduležitější, nezapomenout si doma boby chichi. pěkný nový rok.
Lucka
[90]: i když to tady nepíšu, ani nevíš jak je mě tě a osobám tobě podobným líto a jak mě mrzí že vám to nevyjde.
Misa
Ugly ale nezapomen,ze ja napsala,ze jako zeny,nas nebudou brat tam,kde jsme to podstoupily. KdZ alw clovek zmeni bydliste a okruh lidi a co vic,vse probehlo k maximalni spokojenosti jako u me,zenou proste jsi,jak sama peo sebe,tak pro vsechny okolo,tak nezamenuj fakta, v tomhle jsmes Terkou za jednou
Míša
Ach jo, zkusím to děvčata ještě jinak….Protože nechci, aby jste se chytaly jen vět, které se vám hodí…
Lucka
není to Míšo reakce na tebe, ale že si to nakousla.
Míša
No….vlastně máš tak trošku pravdu Lucko….ve vašem případě a tím nemyslím nic osobního, to v pozdějším věku, takhle vlastně je….Tudíž jak jsem říkala, já můžu říct svůj subjektivní názor na celou věc, ale je fakt…že "starýho psa, novým kouskům nenaučíš"….myslím, že rozumím tomu, co jsi myslela
Lucka
[96]: hold jsem se tak dlouho snažila zapadnout, že se budu některé věci jen pracně odnaučovat, ale postupně na tom pracuju.
ugly
[96]: "starýho psa, novým kouskům nenaučíš"
Lucka
[98]: hlavně se holka drž i v novém roce. zkus ještě hledat nějaké možnosti a nevzdávej se, to se dá vždycky udělat jako uplně ta nejposlednější možnost.
Niki Bretschneider
Moc myšlenek v jednom článku. Takže postupně:
Lucka
Terko, jakmile zadám klíčové slovo, které nejspíš zadá většina, vždy na mě vybafne ten již zminovaný článek o tobě.
Tereza
[101]: Lucko, to už přes Vánoce řeším. Domlouvám se s panem redaktorem na nejlepším řešení. Vzhledem k zaměření toho serveru je s ním skvělá domluva.
Lucka
[102]: ono by stačilo z toho článku odstranit fotky, protože je jinak ten článek dobrý, někomu muže pomoci, jiným pomoci pochopit, čili odstranit by ho byla velká škoda.
Michelle Šimlů
taky velice zajímavé, Terko. My prostě chceme být ženy, kterými jsme. Ta "transsexuální etapa" je nutnost, která nám umožní se k tomu dostat. Pak to končí, a je řeba se té nálepky zbavit. V zájmu duševní rovnováhy minimálně. První fotku k My Transsexual Summer ber tolerantně, BBC dokument trochu zmanipulovalo, bavila jsem se s autorem projektu. Ale ta Tara, to je přesně průser v nepochopení pojmů. Pracuje se na tom v rámci TransParent, vidíš a toto je dobrý podnět, žádat jménem organizace tiskové opravy. Dlouhý proces.
Deny
Ahoj Teri,