otєrєzє.cz

Moje milá banka

Mám v hlavě teď milión témat, ale není čas se jim teď hned tady věnovat.
První autotransfuzi už mám za sebou, ale nejspíš spojím své zážitky z ní s druhou autotransfuzí příští týden a dám vše do jednoho článku, protože jsem se zase dozvěděla pár zajímavých informací. O dárcích, o krvi a musím říct, že personál transfuzní stanice v Motole je opravdu moc milý.
 
Protože je toho moc, co chci říct a v jednom článku by to působilo neurovnaně, napíšu aspoň krátce o mé radosti, kterou mi udělala moje banka (taková banalita, ale mě to prostě těší).
 
Asi před půl rokem jsem se snažila u mé banky (AirBank) prostřednictvím operátora (nejprve e-mailem, poté telefonicky) změnit oslovení z „pan“ na „paní“ u mého neutrálního jména.
Odpověděli mi, že takovou změnu nemohou provést bez dokladu o změně pohlaví.
Já ale věděla, že jiné holky v jiných bankách s oslovením uspěly (a dokonce i v některých zdravotních pojišťovnách). V některých.
 
Pochopila jsem, že ke změně oslovení nakloněni nejsou a tak jsem nad tím mávla rukou.
 
Asi před měsícem mi volala operátorka AirBank, ale protože jsem se nepředstavila, začala na mě mluvit v ženském rodě, než zjistila, že má mluvit s nějakým „panem Novákem“.
Opravila jsem jí, že už to není „pan Novák“, ale „Nováků“, ale že by bylo fajn, kdyby mě oslovovala „paní Nováková“, protože to tak jednou stejně bude.
S tím neměla nejmenší problém.
Když mi sdělila informace, které potřebovala, využila jsem situace a zkusila opět požádat o změnu oslovení. Vysvětlila jsem jí vše potřebné, ale změnu mi odmítla provést bez potřebných dokumentů o změně.
Pořád to samé.
 
Předevčírem mi přišel informační e-mail s potvrzením o doplacení úvěru. „Vážený pane Nováků…“
 
Aaaaach jo! Zase to pane!
Měla jsem zrovna hodně rýpavou a současně rozvernou náladu, což způsobilo, že jsem jim na tento e-mail odepsala:
 
***********************
Dobrý den,
děkuji za vaše potvrzení o splacení půjčky.
Měla bych jen jednu výhradu. To vaše oslovení „pane“ je jediné, co mi na téhle jinak super bance vadí.
Za měsíc ode mě dostanete nový občanský průkaz s novým ženským jménem a ženským rodným číslem. Pokoušela jsem se o změnu oslovení z „pan“ na „paní“ už dříve dokonce několikrát, ale u vás to prostě nastavit jen tak nejde. Nežádala jsem změnu na mé budoucí ženské jméno, stačila mi změna na mé současné neutrální, ale to „pane“ je vážně děs. 🙂

 

Proč o tom píšu?
Protože jsem v kontaktu s jinými slečnami, které prochází podobnou změnou jako já a u svých bank s oslovením uspěly.

Myslím si, že je to o lidech. Ne o systémech nebo počítačích.
A tak mě to trochu mrzí zrovna u vás. Jinak vás všude chválím.

Já už dávno nejsem „pan Nováků“.
Když mi nedávno volala vaše operátorka, automaticky na mě mluvila správně v ženském rodě, dokud nezjistila, že jsem u vás „pan“.

To je vše.

Já už to ten měsíc s tím vaším „panem“ vydržím. Ale není to od vás ani trochu hezké. To je jako kdybych vašemu panu řediteli říkala „paní“. Úplně totéž.

Tereza Nováková
(Terry Nováků)

***********************
 
Nechtěla jsem na ně být ošklivá, protože jsem s touhle bankou velmi spokojená. Oproti původní České spořitelně mi šetří asi 700 Kč měsíčně na poplatcích (vzhledem k velkému počtu příchozích plateb) a často vybírám hotovost z bankomatů v Německu, což je také bez poplatku. (Němci (narozdíl od např. od Dánů, kteří se chystají zrušit kompletně všechny hotovostní platby) jsou naprosto konzervativním národem a když jsem nedávno platila v německém McDonaldu kartou, pokladní se mě snažila přesvědčit, že mám kartu zasunout do terminálu. Já tam ale viděla symbol pro bezkontaktní platbu, takže jsem ji jen přiložila. „Nein!“ … ale to víš že jo… Němka z toho byla vyděšená, že kartu jen přikládám, ale platba proběhla, lístek vyjel, tak byla nakonec spokojená. Všechno je jednou poprvé, holka 🙂 (Platební terminál v novém McDonaldu v Německu byl prvním terminálem, který jsem v Německu kdy viděla se symbolem bezkontaktní platby. Ještě včera v německém Kauflandu platil přede mnou pán sice kartou, ale musel se na účtenku podepisovat a pokladní porovnávala podpis! Trochu retro :). U nás už bezkontaktní platby probíhají několik let.
 
Ten pán z německého Kauflandu vlastně nebyl pán, ale asi 20letý kluk a byl na nákupu se svou slečnou. Ta stála přímo přede mnou a okamžitě mě zaujaly dva copánky spletené z každé strany a spojené vzadu k sobě. Osobní zkušenost je vždy nad všechny manuály nebo instruktážní videa 🙂 Já totiž přesně tenhle účes zkoušela včera ráno do práce, ale ty moje vlasy jsou ještě pořád krátké! 🙁 „Jéé Terez, ty máš copánek!“, všimla si kolegyňka v práci. „Jo, ale jen jeden spadlý dolů. Zkoušela jsem si udělat dva a spojit je vzadu, víš?“ „Jo, ale nešlo to, protože jsou moc krátké, žejo?“
No to nevadí. Pořádně detailně jsem si prohlédla, jak oba konce copánků vzadu na hlavě sepnula dvěma překříženými pinetkami, prohlédla jsem si, odkud přesně je plete (ne až od čela, ale tak 5 cm od něj), zhruba jak tlusté a moc se mi to líbilo :). Pak jsem v autě přemýšlela o tom, jakou z nich asi měla radost i ona, když ráno vstala a rozhodla se takhle učesat. Jak ráda využila téhle možnosti, když má dlouhé vlasy a když je žena. Nechci nic víc, jen totéž.
 
Vracím se k tématu o své bance 🙂 Strašně ráda odbíhám od tématu 🙂
Kdysi jsem do AirBank volala v sobotu ráno před 7 hodinou na zákaznickou linku. Potřebovala jsem vyřešit jednu duplicitní platbu. V telefonu se ozval k mému překvapení otrlý ženský hlas s přibližně tímto textem: „Dobrý den! Já jsem uklizečka v téhle bance a nikdo jiný tu není. Jen vrátný a já. Tak si prosímvás zavolejte po sedmé hodině, až všichni ostatní přijdou do práce. Tak já jdu zase uklízet. Nashledanou.“
Mluvil automat, ale pobavilo mě to.
 
Včera jsem dostala na můj e-mail ohledně oslovení tuto odpověď, kterou jsem si přečetla ještě po cestě z Německa a taky mě pobavila:
 
***********************
Dobrý den, slečno Nováková,

 

mrzí mě, že Vás stále oslovujeme špatným způsobem.

Chápu, že při tak důležitém životním kroku, kterým procházíte, chcete vše mít správně. Pokusím se ještě jednou požádat o změnu oslovení, abychom to vyřídili ještě předtím, než budete mít nový průkaz s novými údaji.

Věřím, že tentokrát to vyjde a my Vás od teď budeme oslovovat správně.

Kdybyste cokoliv potřebovala, můžete nám zavolat na číslo 840 30 30 30 denně od 7:00 do 22:00 hodin nebo znovu napsat na info@airbank.cz.

Přeji Vám pěkný den

Jiří Ammer / Kontaktní centrum
Air Bank a.s. / člen skupiny PPF
***********************

 
Jirko, díky! To jsem na vás tedy zvědavá! 🙂
Ještě dnes tam mám „pan“.
 
Je mi jasné, že v AirBank nelze měnit kolonku „pohlaví“ (a tedy oslovení), protože se generuje automaticky podle rodného čísla a to se změnit bez dokladu nemůže. Jedinou možnost mají tedy přes správce systému, který mi upraví oslovení natvrdo v systému bez ohledu na podmínku pohlaví získaného z rodného čísla.
 
Líbí se mi, že to chtějí stihnout ještě před tím, než jim pošlu nové doklady 🙂
 
Vždyť mně šlo jen o to „paní“.
 
Takže jde to!
Ale proč až na třetí pokus? 🙂
 
 
Nedávno mi psala moje kamarádka v přeměně ještě před operací, že se jí podařilo změnit oslovení v její zdravotní pojišťovně (v té samé, co mám já, ale já to tam ani nezkoušela, protože s nimi téměř nekomunikuji). Jenže nedošlo ke změně pouze oslovení 🙂 Protože našla ve schránce pozvánku na preventivní očkování rakoviny děložního čípku 🙂 Opravdu si umím živě představit, jakou z toho měla radost.
 
Takové maličkosti a jakou nám mohou udělat radost.
 
 
—————————-
Doplněno 13-7-2015:
Měla bych ještě doplnit, že zatímco pan Ammer z kontaktního centra AirBank mě potěšil, za dva dny mi přišel druhý e-mail od někoho jiného z kontaktního centra, kde se velice omlouvají, ale technicky není možné oslovení na „paní“ provést. Přesně jak jsem tušila, že ho mají vázané automaticky na rodné číslo, ze kterého se oslovení generuje.
 
3.7.15 jsem poslala do AirBank rozhodnutí z matriky o přidělení mého nového ženského jména. Rozhodnutí bylo v právní moci a bylo na něm uvedeno, že od 29.6.15 jsem oprávněna a povinna uvádět toto jméno. AirBank jsem požádala o změnu jména.
10.7.15 jsem urgovala moji žádost, protože vím, že AirBank vždy odpovídá do dvou nebo tří dnů.
11.7.15 mi přišla odpověď s oslovením „slečno Nováková“ a vysvětlením, že změnu není možné provést, protože ke změně je nutné doložit nový občanský průkaz.
12.7.15 jsem s tímto závěrem nesouhlasila, protože vydané rozhodnutí státní orgánem ČR je platné a v právní moci, a uvedla jsem, že v případě uvádění starého jména bankou jde vlastně o porušení mého práva na používání mého pravého a aktuálního jména, jehož změnu jsem neprodleně bance nahlásila, jak bylo mou povinností.
13.7.15 mi přišla odpověď, že k provedení změny jména je nutné doložit nový občanský průkaz.
 
AirBank mám jinak ráda, ale zatímco v některých bankách měly holky úspěch (některé ale nikoliv) a oslovení na „paní“ docílily, zde to nelze.
Řešit to na těch pár týdnů s AirBank už nebudu. To bych se musela obrátit na ombudsmana a docílit toho, že banka musí změnit mé jméno podle rozhodnutí z matriky (což opravdu musí), ale než by se tak stalo, už dávno budu mít nový občanský průkaz.

Leave a Reply

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.